• Jarosław Witkowski Radca Prawny | Kancelaria: Chłodna 22a lok. 9/10, 00-891 Warszawa

Rzecznik praw pacjenta

Rzecznik praw pacjenta

POSTĘPOWANIE PRZED RZECZNIKIEM PRAW PACJENTA

Prowadzimy sprawy przed Rzecznikiem Praw Pacjenta w celu potwierdzenia zawinionego naruszenia prawa pacjenta.

Błędy lekarskie mogą być przedmiotem skargi do Rzecznika Praw Pacjenta. Jeśli zamierzasz podjąć decyzję o złożeniu skargi na lekarza, pielęgniarkę, szpital lub inny podmiot leczniczy, zapoznaj się ze specyfiką takiego postępowania.

Jeśli potrzebujesz pomocy przy sformułowaniu skargi do Rzecznika Praw Pacjenta skorzystaj z naszego formularza – zostaw kontakt do siebie, a my oddzwonimy na podany numer telefonu. Nasza infolinia działa bardzo sprawnie.

FORMULARZ

KONSULTACJA BEZPŁATNA

    Stwierdzenie zawinionego naruszenia prawa pacjenta

    Jeśli myślisz o wniesieniu sprawy o błąd medyczny przeciwko lekarzowi, pielęgniarce, ratownikowi medycznemu, rehabilitantowi albo placówce medycznej lub ubezpieczycielowi pamiętaj, że na Tobie spoczywa ciężar dowodu winy i związku przyczynowo – skutkowego ze szkodą. Ponadto musisz wykazać rozmiar szkody. To wymaga dokładnej analizy dokumentacji i sformułowania zarzutów opartych o współczesną wiedzę medyczną. Pomożemy spełnić te wszystkie warunki. Zadzwoń do nas i opowiedz dokładnie, co się wydarzyło. Jeśli to możliwe, przygotuj swoją dokumentację medyczną. Taką dokumentację możemy również pozyskać za Ciebie.

    Czemu masz złożyć skargę i co możesz uzyskać?

    Jest to najprostsza i najszybsza droga potwierdzenia istnienia błędu zawinionego przed Rzecznikiem Praw Pacjenta który rozpatruje skargę. W tym postępowaniu nie ponosi się żadnych opłat ani kosztów administracyjnych, skarga do Rzecznika Praw Pacjenta nie kosztuje nic. O szczegóły możesz zapytać na infolinii Rzecznika Praw Pacjenta lub dzwoniąc na numer naszej infolinii. Konsultanci  Rzecznika Praw Pacjenta opiniujący zgłoszoną do Rzecznika Praw Pacjenta skargę potwierdzają, na czym polegał błąd i czy wystąpił a tym samym potwierdzają, czy skarga do Rzecznika Praw Pacjenta jest zasadna. Określenie tych okoliczności może być pomocne przy dalszej decyzji odnośnie postępowania. Opinia konsultanta Rzecznika Praw Pacjenta, w związku ze złożoną skargą do Rzecznika Praw Pacjenta, to dowód w postępowaniu cywilnym. Treść opinii utwierdzić może w przekonaniu co do zasadności roszczeń. Postępowanie przed Rzecznikiem Praw Pacjenta możesz prowadzić sam albo skorzystać z naszej pomocy i wsparcia. Przygotujemy wszystkie pisma i złożymy je w Twoim imieniu. Będziemy brać udział w całym postępowaniu, pilnując, aby opinia konsultanta Rzecznika Praw Pacjenta była rzetelna.

    Co potwierdza w decyzji Rzecznik Praw Pacjenta?

    Najkrócej mówiąc, nieprawidłowe działania lekarzy lub bezprawne zaniechania lekarzy albo innych osób odpowiedzialnych za leczenie i stan zdrowia Twojego lub Twoich bliskich są rozpatrywane po wniesieniu skargi do Rzecznika Praw Pacjenta.

    Składając skargę do Rzecznika Praw Pacjenta możesz wnosić np. o stwierdzenie naruszenia:

    a/ prawa do świadczeń zdrowotnych odpowiadających wymaganiom aktualnej wiedzy (art. 6 Ustawy PP);
    b/ prawa do natychmiastowego udzielenia świadczeń zdrowotnych ze względu na zagrożenie zdrowia lub życia (art. 7 Ustawy PP);
    c/ prawa do świadczeń zdrowotnych udzielanych z należytą starannością przez podmioty udzielające świadczeń zdrowotnych w warunkach odpowiadających określonym wymaganiom fachowym i sanitarnym (art. 8 Ustawy PP);
    d/ prawa do informacji o swoim stanie zdrowia (art. 9 Ustawy PP);
    e/ wykonania zabiegu operacyjnego bez uświadomionej zgody Pacjenta.

    Jeśli masz pytania, skorzystaj z formularza kontaktowego. Możesz skorzystać z infolinii Rzecznika Praw Pacjenta, jednak niekiedy trudno się jest dodzwonić na infolinię Rzecznika Praw Pacjenta. Kontakt z infolinią Rzecznika Praw Pacjenta bywa utrudniony. Dlatego możesz wykonać telefon do nas lub wypełnić formularz kontaktowy dostępny na stronie. Oddzwonimy na wskazany przez Ciebie numer telefonu.

    Jak wygląda takie postępowanie. Zobacz >>>

    JESTEŚMY W PEŁNI DO TWOJEJ DYSPOZYCJI

    DANE KONTAKTOWE

    Chłodna 22a lok. 9/10, 00-891 Warszawa / I piętro/ Recepcja czynna: Pn-Pt, 8.00-18.00
    Wejście na dziedziniec między budynkami Chłodna 20 i Chłodna 22.

      Jarosław Witkowski - Radca Prawny