Skorzystaj z naszego formularza – zostaw kontakt do siebie, a my oddzwonimy i porozmawiamy o Twojej sprawie.
Z dniem 5 czerwca 2009 r. w życie weszła ustawa o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta. Od tego momentu można zgłaszać Rzecznikowi nieprawidłowości. Data ta wyznacza więc pierwszy dzień, w którym błędy medyczne mogły być przedmiotem postępowań prowadzonych przez Rzecznika. Zdarzenia wcześniejsze (przed datą 5 czerwca 2009 r.) nie są objęte ochroną z tej ustawy. Osoby, u których wystąpiły błędy przed datą 5 czerwca, nie mogą dochodzić stwierdzenia zawinionego naruszenia prawa pacjenta. Nie ma terminu innego, który powodowałby niemożliwość rozstrzygnięcia sprawy.
Wniosek składa pacjent, jego przedstawiciel ustawowy. W przypadku zgonu pacjenta, wniosek złożyć może bliska rodzina. Wniosek może złożyć również pełnomocnik tych osób. Postępowanie przed Rzecznikiem często traktowane jest jako postępowanie przed sądowe, mające utwierdzić stronę w słuszności złożenia pozwu na dalszym etapie.
Decyzja Rzecznika Praw Pacjenta stanowiąca potwierdzenie zawinionego naruszenia prawa pacjenta uprawdopodobnia zawiniony błąd i roszczenia z niego wynikające. Na podstawie takiej decyzji można uzyskać zabezpieczenie i na pewno decyzja nie pozostaje bez wpływu na toczące się w sądzie cywilnym postępowanie. Jakkolwiek sądy nie są decyzjami związane, ale opinie konsultantów Rzecznika Praw Pacjenta mogą być dopuszczone jako opinie biegłych w procesie cywilnym, co znacznie przyspiesza postępowanie. Postępowanie zazwyczaj trwa od 3 do 8 msc.
Mamy wieloletnie doświadczenie w prowadzeniu takich spraw. Postępowanie przed Rzecznikiem Praw Pacjenta pozwalało nam zawsze bardzo starannie przygotować pozwy.
Chłodna 22a lok. 9/10, 00-891 Warszawa / I piętro/ Recepcja czynna: Pn-Pt, 8.00-18.00
Wejście na dziedziniec między budynkami Chłodna 20 i Chłodna 22.